Η Φιλοσοφία μας
Προορισμός μας, η συνοικοδόμηση του “πλούσιου” παιδιού.





Πιστεύουμε στο παιδί ως κοινωνική οντότητα. Ως μια προσωπικότητα που από τη στιγμή που έρχεται στον κόσμο αλληλεπιδρά με τον κοινωνικό του περίγυρο, εκφράζει τις επιθυμίες του και επιδιώκει να συμμετέχει ενεργά στα όσα το αφορούν προσωπικά. Ένα παιδί που λειτουργεί ως “ειδικός” αναφορικά με τη ζωή του και στην προσπάθειά του αυτή, ξεδιπλώνει μια ευρεία γκάμα επικοινωνιακών και εκφραστικών δεξιοτήτων. Δομεί τη γνώση επικοινωνώντας με τους δικούς του μοναδικούς τρόπους αναπτύσσοντας όλες τις πιθανές του “γλώσσες”, εκφραστικές, επικοινωνιακές, συμβολικές, γνωστικές, ηθικές, λογικές και μεταφορικές.
Επιλέγουμε την ενεργό συμμετοχή των παιδιών σε μακρόπνοα project που σχετίζονται με ζητήματα της καθημερινής ζωής, με τα ενδιαφέροντα και τις εμπειρίες τους, στα πλαίσια των οποίων παίρνουν αποφάσεις και αναδεικνύονται οι ιδέες τους.
Σύμφωνα με την παιδαγωγική του Reggio Emilia ενισχύουμε έμπρακτα τις σχέσεις μεταξύ παιδιών, γονέων και εκπαιδευτικών. Η συναδελφικότητα και η συνεργασία αποτελούν μονόδρομο στα πλαίσια μιας παιδαγωγικής του διαλόγου και του “ακούειν”. Αυτός είναι και ο λόγος που στους χώρους του “Reggio – Θεσσαλονίκη”, στην piazza, το ατελιέ, την βιβλιοθήκη, τις αίθουσες, την κουζίνα, το προσωπικό και τα παιδιά δε συναντώνται απλά, μα συνδιαλέγονται, επικοινωνούν και ανταλλάζουν ιδέες.
Η ισχυρότερη επίδραση από το έργο του Loris Malaguzzi σήμερα, είναι ο συγκερασμός διαφόρων παιδαγωγικών ιδεών προσαρμοσμένος σε μια ξεχωριστή πολιτισμική ιδιοσυγκρασία και ταυτότητα ενός λαού. Τόσο η κουλτούρα όσο και το ιστορικό πλαίσιο στο οποίο διαμορφώθηκε η παιδαγωγική τεκμηρίωση των σχολείων του Reggio Emilia αποτελεί μια ασύγκριτη μοναδικότητα. Απηχώντας αυτή τη φιλοσοφία, σήμερα στο «Reggio Θεσσαλονίκη» ενστερνιζόμαστε τα βασικά χαρακτηριστικά της καινοτόμας παιδαγωγικής του Reggio Emilia σε συνδυασμό με επιρροές των Δασικών Σχολείων (Σκανδιναβικές χώρες) και της θεωρίας και μεθοδολογίας της Maria Montessori. Μετουσιώνουμε τη φιλοσοφία μιας εκλεκτικιστικής παιδαγωγικής εφαρμοσμένης στη σημερινή Ελληνική κοινωνία και πιο συγκεκριμένα, στην ξεχωριστή ιδιοσυγκρασία της κουλτούρας μας, ενσαρκώνοντας τα ιδιόμορφα ήθη και έθιμα μας. H εκπαίδευση που θα προετοιμάσει τη νέα ανθρωπότητα έχει ένα και μόνο σκοπό: να οδηγήσει τόσο το ίδιο το άτομο όσο και την ανθρωπότητα σ’ ένα υψηλότερο στάδιο ανάπτυξης.
Outdoor Activities









Μοντεσσοριανό
Παιδαγωγικό Υλικό
Με το υλικό αυτό τα παιδιά εμπλέκονται σε δραστηριότητες της πρακτικής ζωής, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργείται η αγωγή των αισθήσεών τους, η γλωσσική τους εκπαίδευση, η διδασκαλία της ανάγνωσης, της γραφής και των μαθηματικών.
